Kolme viikkoa treenattu

Kyllä aika menee nopeaa ja tekemistäkin riittänyt, niin etten ole kerennyt tätä päivittelemään. Tosiaan, kolme viikkoa sitten aloitin treenailun. Aluksi en uskonut itseeni juuri ollenkaan, mutta tämä muutos fyysisessä ja psyykkisessa kunnossa on huikea! Minulla on paljon virkeämpi olo ja jaksan pitempään. Uni on jäänyt vähemmälle mitä aiemmin, enkä tiedä syytä tähän. Minulla on color band a ranneke. Siitä näen oman aktiivisuuden, sekä unen laadun ja määrän.

Jos nyt vähän kerron rannekkeesta. Pystyn seuraamaan sillä päivittäisen liikunnan ja unen. Pystyn tarkistamaan kuukautisen keskiarvon ja nähdä miten liikunta/nukkuminen heittelee. Alla esimerkki viime kuun kuukausittaisesta katsauksesta. Olen asettanut itselleni tavoitteeksi 10 000 askelta päivässä. Saattaa kuulostaa pieneltä, ”askeliahan ne vain ovat”. Mutta todellisuudessa se tarkoittaa useamman tunnin kävelyä. Harvemmin tulee käveltyä pitkään, ja vaikka lenkillä käynkin, siitä ei välttämättä tule paria tuhatta askelta enempää.

screenshot_2016-11-06-15-32-01

Rannekkeesta kukkaruukkuun, ei vaan itse treeniin. Minun viikkoon sisältyy kutakuinkin

  • 3-5 lihaskuntopäivää
  • 1 ratsastuspäivä
  • 1-2 lenkkipäivää
  • 1 vapaapäivä

Käyn kerran viikossa tallilla, ja kun tämä on fyysistä työtä, en lisää muuta ohjelmaa samalle päivälle. Satunnaisesti käyn useammin. Lenkkipäiviä on epäsäännöllisesti, riippuen siitä onko lenkkikaveria. Sitten se yksi vapaapäivä ja loput lihaskuntotreeniä. Reilussa parissa viikossa olen yli kaksinkertaistanut lihaskuntotreenini, kun se ei ole enään tuntunut missään. Nykyinen treenikään ei saa lihaksia kipeäksi, mutta jatkan sitä about pari viikkoa ja lisään. On myös päiviä, jolloin teen aamipäivästä lihaskuntoa ja illalla käyn vielä lenkillä.

Fyysisessä kunnossa olen huomannut sen, että jaksan enemmän ja pitempään. Peppu on pyöreämpi, sekä reisissä ja selässä enemmän lihaksia. Psyykkinen muutos taas on se, että treeni ”tulee kuin itsestään”. Olen siis saanut sen rytmin milloin tehdä ja mitä. Enään ei tarvitse patistaa itseä tekemään ja treenin jälkee on ihan huippu fiilis siitä, mihin olen näin vähässä ajassa päässyt.

Ensi kerralla voisinkin laittaa esim viikon ohjelman mitä olen tehnyt ja näyttää lihaskuntotreenini. Ensi kertaan! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

67 − = 61